Subject: Vihje edastamine Terviseametile
From: "Diana Lints" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 7 Jul 2025 15:17:14 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Austatud Terviseamet

TTJA-le edastati vihje ilmselt ilma loata tervishoiuteenuse osutamise kohta. 
Lisan väljavõtte pöördumisest.

Olukorra kirjeldus: Kuna teda vaevas üks tervisemure, mis on seotud püsiva 
ärritusega pea nahal, talle soovitati pöörduda trihholoogi poole ja anti 
Trihholoogia Kliiniku kontaktandmed (vt. Medica visiitkaardid, 
www.trihholoogiakliinik.ee).

Kohapeal spetsialist, kes esitles ennast tervishoiutöötaja-trihholoogina 
tegi uuringud ja teatas diagnoosist - Seborroiline dermatiit, ning määras 
ravi - kosmeetilised šampoonid ja 10 protseduuri (Vaata arve 
250605-1/05.06.2025).

Nii šampoonid, kui ka esimene "ravi" protseduur oli läbiviidud kohapeal. 
Ühtlasi paluti sisse logida Smart ID abil ja kohe sõlmiti laenuleping summas 
750 eurot (visiiditasu 5 eurot oli tasutud kaardiga kohapeal) teenuste eest. 
"Raviprotseduuri" näol oli tegemist portatiivse UV lambiga, millega 
kiiritati peanahka 30 minuti jooksul. Ja selliseid "ravikuure" tuleb teha 10 
tükki kokku summas 560 eurot.

Protseduurist (UV lambiga kiiritamisest 30 minuti jooksul), tervest 
ravikuurist ja näitas dokumendid (manuses arve ja laenuleping), uurisin 
"trihholoogiakliiniku" tausta (Medica OÜ, 
https://www.teatmik.ee/en/personlegal/14874760-Medica-O%C3%9C), sellist 
tervishoiutöötajat (Ksenia Kasepalu, Karina Gorbatšjova) ega tegevusluba 
Terviseameti registris pole leitavad, ma sain sügavat šokki. Nende interneti 
lehel seisab, et nad justkui "ravivad" isegi psoriaasi!

Erialaselt mul on TÜ rahvatervise magistrikraad MPH (suunaga 
töötervishoiule), seega ma sain aru, et tegemist on hästi maskeeritud 
petturitega, kes ülikõrge hinnaga serveerivad tavalised ilusalongi 
juustehooldusvahendid, kuid UV lambiga kiiritamisel on mindud väga ohtlikule 
alale, kuna UV-kiirgus on teadagi väga ohtlik kantserogeen ja ainult 
(naha)arst saab määrata sellist ravi, protseduuri kestust (max 10 minutit) 
ja vaadata ravi kulg.

Edastan ka TA-le, kui pädevale asutusele teadmiseks pöördumises esitatud 
sisu. Pöördujale on TTJA poolt vastatud ja teda on nõustatud tarbijaõiguste 
poolelt.

TA vastust TTJA ei oota.

Lugupidamisega

Diana Lints

kaupade ja teenuste talituse juhataja

+372 6 201 907 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.mkm.ee/> www.ttja.ee | Endla 10a, Tallinn 10122

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet